ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401 + ورود samanese.ir |  طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

از آنجایی که آغاز ثبت نام جاماندگان سهام عدالت در سال 1401 در دستور کار دولت قرار گرفته و فراخوان واگذاری این سهام به مشمولان از تیر ماه انجام شد. برای اینکه جاماندگان بدانند به کجا باید مراجعه کنند، باید اشاره کرد که واگذاری این سهام به صورت اینترنتی از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir صورت می گیرد. در حال حاضر تعداد افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت اعلام شده است و افراد باید طی زمان اعلام شده از سوی دولت، مراحل اسم نویسی خود را انجام دهند.

بسیاری افرادی که از ثبت نام سهام عدالت جامانده اند، در گروه هایی قرار دارند که تحت حمایت کمیته مستضعفان بوده یا به دلیل مشکلات سیستمی موفق به ثبت نام نشده اند. برای آشنایی بیشتر با اسم نویسی سهام عدالت جاماندگان و شرایط آن با ما در این مقاله از طلوع پدیده همراه باشید تا توضیحاتی در این خصوص ارائه دهیم.

 شرایط ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۱

???? در سال ۱۳۸۴ پس از اینکه طرح سهام عدالت اجرایی شد، به دلیل مزایایی که در این طرح وجود داشت، تعداد زیادی از افراد واجد شرایط برای دریافت سهام عدالت با ارائه مدارک لازم اقدام به نام نویسی کردند. با این وجود بسیاری از افراد به دلایل مختلفی نتوانستند موفق به ثبت نام اولیه سهام عدالت شوند.

???? بنابراین در شرایط فعلی افرادی که تمایل دارند برای ثبت نام اولیه سهام عدالت خود اقدام کنند، باید در این سامانه samanese.ir عضو شوند. برای برخی افراد این سوال وجود آرد که آیا امکان ثبت نام برای افراد جامانده از فرآیند اسم نویسی برای دریافت سود سهام عدالت وجود دارد یا نه؟ در ادامه مطالبی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.

???? احتمال می رود نام نویسی دوره دوم سهام عدالت مانند دور اول ثبت نام سهام عدالت باشد. از این رو جاماندگان از سهام عدالت می‌توانند با داشتن کارت ملی و سایر مدارک لازم از طریق سایت سهام عدالت، مراحل ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401 را تکمیل کنند. همچنین باید اشاره کرد که افراد جامانده از اسم نویسی سهام عدالت می‌ توانند برای دریافت سهام عدالت خود با ارائه کد ملی افدام نمایند.

شرایط ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 

برای کسب اطلاع از اینکه سهام عدالت به چه کسانی تعلق می گیرد؟  با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 

امکان ثبت نام سهام عدالت جاماندگان 1401

???? همانگونه که اشاره شد پس از اینکه افرادی که نتوانستند در نوبت اولیه سهام عدالت ثبت نام کنند، خواستار برگزاری مجدد فرآیند ثبت نام سهام عدالت جاماندگان از سوی دولت شدند. در این راستا دولت اقدام به طراحی و تصویب طرح نام نویسی سهام عدالت برای اقشار کم درآمد جامعه به منظور کمک به آنها نمود که بر طبق آن ثبت نام دور دوم سهام عدالت برای سه گروه اصلی جامعه امکان‌پذیر خواهد بود که شامل موارد زیر می باشد:

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

✔️ افرادی که برای ثبت نام در دوره اول سهام عدالت اقدام کردند، اما به دلیل خرابی زیرساخت های سیستمی نتوانستند کار ثبت نام خود را انجام دهند.

✔️ افرادی که پس از اجرایی شدن طرح اولیه ثبت نام عضو کمیته مستضعفان یا سایر سازمان‌های حماتی بودند.

✔️ افرادی که جزو 6 دهک اول جامعه هستند و دولت موظف به حمایت از آنها خواهد بود.

 

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

 

 سامانه سهام عدالت برای جاماندگان سال ۱۴۰۱

????در حال حاضر افراد زیادی متقاضی دریافت سهام عدالت هستند و برای آنها این سوال وجود دارد که برای دریافت سهام عدالت خود به کدام سایت مراجعه کنند؟ برای تسهیل در انجام فرایند ثبت نام برای افراد متقاضی دوره ثبت نام جدید سهام عدالت، روش غیر حضوری و اینترنتی و از طریق سامانه سهام عدالت به آدرس samanese.ir مدنظر دولت است.

????افرادی که می خواهند صورتحساب سهام عدالت خود را مشاهده یا سهام عدالت خود را آزاد کنند، می‌توانند از طریق سامانه samanese.ir برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اقدام نمایند.

سامانه سهام عدالت برای جاماندگان 

زمان ثبت نام سهام عدالت 1401

????براساس اطلاعیه های رسمی دولت، قرار بر این بود که تا پایان بهمن سال گذشته، لیست تمام افراد جامانده از ثبت نام سهام عدالت شامل کودکان تازه متولد شده، افرادی که به هر دلیلی نتوانستند فرایند نام نویسی سهام عدالت جاماندگان را تکمیل کنند و افرادی که بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، تحت پوشش سازمان های حمایتی قرار داشتند، را اعلام کند.

????پس از ارائه لیست مشمولین از سوی وزارت کار، پیش بینی می شود تا پایان سال جاری، نام نویسی سهام عدالت جاماندگان آغاز شود و آن دسته از افراد واجد شرایط، می توانند مراحل اسم نویسی و دریافت سهام مورد نظر را انجام دهند. همه زمان های اعلام شده طبق اطلاعیه های رسمی دولت پیش بینی شده و در حال حاضر با توجه به اعلام رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، آغاز ثبت نام سهام عدالت به جاماندگان 1401، در دستور کار است.

تعداد جاماندگان سهام عدالت 1401 چقدر است؟

اطلاع از آمار جاماندگان سهام عدالت 1401 برای دولت بسیار اهمیت دارد تا بتواند بودجه لازم را برای تخصیص سود به هریک از افرادی که به عنوان جاماندگان سهام در سامانه samanese.ir ثبت نام می کنند، تعیین نمایند. در حال حاضر تعداد جاماندگان سود سهام عدالت 20 میلیون نفر اعلام شده است. از سوی دیگر حدود 49 میلیون نفر از افراد اسم نویسی کرده اند و با تکمیل فرایند اسم نویسی سهام عدالت جاماندگان 1401، تعداد افراد مشمول دریافت سود سهام عدالت در مجموع به 70 میلیون نفر خواهد رسید.

گفتنی است تا پیش از اینکه تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی در لایحه بودجه سال 1401 صورت بگیرد، هیچ نهاد رسمی آمار جاماندگان سهام عدالت را تایید نکرده بود.

فرصت ثبت نام سهام عدالت 1402

با توجه به اینکه در انتهای سال 1401 قرار داریم و عده ای هنوز موفق به ثبت نام سهام عدالت نشده اند، متقاضیان می توانند در زمانی که از سوی دولت مشخص شده از طریق سامانه سهام عدالت یا با مراجعه حضوری به مراکز با در دست داشتن مدارک مورد نیاز اقدام به تکمیل فرآیند ثبت نام جاماندگان سهام عدالت نمایند.

در همین راستا سوالی که بوجود می آید این است که زمان اسم نویسی سهام عدالت و فرصت نام نویسی سهام عدالت تا چه تاریخی است؟ در پاسخ به این سوالات باید گفت که هنوز برای اسم نویسی سهام عدالت در این دوره تصمیم قطعی از سوی  قانون گذار گرفته نشده و زمانی نیز مشخص نشده است. به همین خاطر نمی توان زمانی را برای مهلت و اسم نویسی سهام عدالت مشخص کرد چرا که ثبت نام این دوره در حال بررسی است. اما به دلیل اینکه در سال 1384 پروسه ثبت نام یک سال طول کشید امکان دارد پروسه این دوره نیز به همان مقدار زمان ببرد. 

در حال حاضر سامانه سهام عدالت که توسط سازمان بورس بوجود آمده و برای انجام امور سهام عدالت در نظر گرفته شده است. این سامانه به دلیل اینکه دیگر سهامدار مجبور به مراجعه حضوری نباشد و امور سهام خود را به صورت اینترنتی انجام دهد بوجود آمده است. در همین راستا قابل انتظار است که ثبت نام دوره جدید به دلیل بوجود آمدن سامانه سهام عدالت نیز بدون مراجعه حضوری بوده و به صورت اینترنتی بتوان مراحل و فرآیند ثبت نام سهام عدالت را به سرانجام رساند. وقتی زمان و مهلت ثبت نام دوره جدید اعلام شد حتما به نحوه ثبت نام دقت کنید تا فرصت خود را دوباره از دست ندهید. اگر در زمان ثبت نام توانستید حتما از روش اینترنتی استفاده کنید تا زمان کمتری برای این مسئله تلف شود. 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی ثبت نام سهام عدالت جاماندگان ۱۴۰۱ پرداختیم. افراد زیادی پس از اجرای طرح سهام عدالت در سامانه samanese.ir ثبت نام کردند، اما بسیاری به دلایل مختلف نتوانستند فرایند اسم نویسی خود را تکمیل کنند. دولت در سال جدید فرصتی را به عنوان زمان مجدد اسم نویسی برای افراد جامانده در نظر گرفته است.

افراد مشمول می توانند با ورود به سایت سهام عدالت به نشانی samanese.ir و با استفاده از کد ملی خود برای ثبت نام و مشاهده ارزش سهام عدالت خود اقدام نمایند. چنانچه در ارتباط با مطالب ارائه شده در این مقاله سوالی داشته باشید، می توانید با کارشناسان ما در طلوع پدیده تماس حاصل نمایید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

 

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و ثبت نام سهام عدالت جاماندگان

 

 





:: برچسب‌ها: نرم , افزار , حسابداری , طلوع , پدیده , ثبت , نام , سهام , عدالت , جاماندگان , نرم , افزار , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , مشاوره , مالیاتی , رایگان , آموزش , حسابداری , سهام , عدالت , بورس ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: